09-08-12

Marc was hier.

Het was alweer een tijdje geleden dat mijn "schrijfzoon" Marc op bezoek was. Hij wilde nog tijdens de zomermaanden eens langs komen. Sedert enige tijd verblijft hij niet meer in de instelling waar hij jarenlang verbleef maar woont nu in een systeem van begeleid wonen. Dit bevalt hem prima en hij heeft veel meer zelfvertrouwen gekregen. Zijn begeleidster draagt hij op handen en zij doet ook veel voor hem.
Gisteren zou hij met de trein om 10.27 uur in het station toekomen. Ik was ruim op tijd  en zag in de verte nog niet de lichtjes van een naderende trein. Plots werd er op mijn shouder getikt en toen ik me omdraaide stond een lachende Marc voor me. Ik was zo verbouwereerd dat ik het eerste ongeblik geen woord kon uitbrengen. Ik ben altijd zo bezorgd tot het ogenblik dat ik hem uit de trein zie stappen. Dan weet ik dat hij de reis goed volbracht heeft  en zich niet heeft vergist , anders was het eindstation Blankenberge ipv Knokke. Hij had een vroegere trein kunnen nemen omdat die moest wachten op een andere trein die met vertraging het station van Brugge was binnengelopen. Meestal wacht de trein naar Blankenberge en Knokke een tijdje op een trein op de hoofdlijnen.

Marc mocht het menu kiezen en toen ik enkele voorstellen deed koos hij voor mosselen. Dus 's middags aten we mosselen met friet en opa had voor dessert chocolademousse gemaakt .
Toen zijn we op de fiets gesprongen en hebben de hele zeedijk afgefietst. Ik weet dat Marc graag fietst . Hij heeft verleden jaar meegedaan aan de paralympics wielrennen en had een mooie tijd gefietst. Volgende week gaat hij met zijn begeleider naar Berlijn om er een paar dagen te fietsen. Ik hoop dat hij weer mooie resultaten haalt.

Maar wij reden aan een gezapig tempo en gingen kijken naar de Put van Cloedt waar er op dat ogenblik een heleboel zeilbootjes ronddobberden. Er was een initiatieles bezig . We zagen ook surfers en daarna reden we naar zee . In de baai van Heist was het een ferm stuk wandelen om tot bij het water te geraken ,daar heb je zeker geen last van een overvol strand.
Een rustpauze lasten we in met een ijsje en reden dan tot aan de Lekkerbek( het andere einde van de zeedijk) om daar af te slaan richting huiswaarts maar eerst nog even een cartoon meepikken en een kiekje bij de Molen van ' Kalf.

Hij vertrok met twee grote belegde stokbroodjes in zijn zak ,die zou hij thuis opeten want hij had nog geen honger en daarna ging hij nog eens naar de Lokerse feesten!!
Ik was die avond echt versleten. De poetsdag van de dag ervoor zat nog in mijn rug en nu waren mijn benen versleten ;-)

23:38 Gepost in vakantie | Commentaren (11) | Tags: marc, fietsen, zee, duinenwater |

Magda, je hebt Marc alweer een mooie dag bezorgd en herinneringen die hij zeker zal koesteren.
Groetjes !

Gepost door: Fluwijn | 10-08-12

Reageren op dit commentaar

@Fluwijn, wij genieten er ook van en zeker als je hem zo blij ziet !

Dag Magda!

Je hebt weer een goeie daad gedaan en iemand gelukkig gemaakt!
Meer hoeft dat niet te zijn!
Kan ik inkomen dat ge moe waard

Gepost door: annemarieke | 10-08-12

Reageren op dit commentaar

@ Annemarieke, het hoeft geen fortuin te kosten om iemand gelukkig te maken. Rusten hebben we gedaan want het was nodig.Ik dacht zonder de kleinkinderen een rustige periode te hebben maar dat viel wel wat anders uit. Best gezellig daar niet van maar wat veel kort op mekaar.

Dag Magda!

Je hebt weer een goeie daad gedaan en iemand gelukkig gemaakt!
Meer hoeft dat niet te zijn!
Kan ik inkomen dat ge moe waard zou ook doodop zijn na twee dagen intensief bezig zijn! Wens je toch voor vandaag een uitrustdag in het zonneke!!!!
Lieve groetjes annemarieke, x

Gepost door: annemarieke | 10-08-12

Reageren op dit commentaar

De ijsjes lijken mij heeeeeeeeeeeeeel lekker, grtjes

Gepost door: emily | 10-08-12

@Emily, Glacier de la Poste heeft het beste en meest gevarieerde ijs van onze streek!! Daar doe je wel een ommetje voor!

Gepost door: magda | 10-08-12

wij beginnen Marc ook zo beetje te kennen door z'n bezoekjes aan jou
hij heeft weer kunnen genieten met z'n schrijfmama, lief van je

Gepost door: fotorantje | 10-08-12

Reageren op dit commentaar

@Antje we genoten allebei en dan mag ik opa ook niet vergeten. Die twee kunnen goed opschieten met elkaar.

Gepost door: magda | 10-08-12

goed dat je dit blijft doen Magda...

groeten

Gepost door: willy | 11-08-12

Reageren op dit commentaar

@Willy, ik geniet ervan om hem een plezier te kunnen doen. Hij heeft enkel nog een zus die hij zelden ziet.