22-01-13

Nieuwe decoder

decoder.pngEinde verleden week kreeg ik een mail van Belgacom dat ik mijn decoder mocht inruilen voor een nieuwe. Ik zou dan nog beter TV kunnen kijken enz... Ik moest hiervoor het Kialapunt( een omruilpunt) in de gemeente opgeven en een mail sturen met al de gegevens die ze nodig hadden. Dan zou ik na een paar dagen een sms krijgen en mocht ik met de oude decoder onder de arm, euh mooi ingepakt in een kartonnen doos, de nieuwe ophalen. Ik moest er ook voor zorgen dat de kabels mee waren en de aanwijzer. Eenmaal met de nieuwe decoder thuis mocht ik Belgacom opbellen en ze zouden mij stapsgewijs helpen met de nieuwe aansluiting en opstart.

kiala.pngToen ik dat allemaal las dacht ik eerst "zou dat een nepmail zijn". Maar dat leek me onwaarschijnlijk omdat het nr van de decoder klopte en ook mijn klantnummer. Dat kan toch niet dat ze alle mensen met een decoder naar een kialapunt sturen om er een paar dagen later een nieuwe te gaan ophalen. Daarbij zou ik echt niet weten hoe dat zit met die kabels. Alles wijst zichzelf zeggen ze , tot je eraan begint...

Dus een mail sturen naar Belgacom daar kon ik niet veel verkeerd mee doen. Ik kreeg korte tijd nadien een mail terug dat ze aan mijn vraag niet konden voldoen en of ik op het gratis nummer wilde bellen. Ik snapte er neits meer van. Ik toonde deze mail aan de zoon en het leek hem toch ook echt van Belgacom te komen.
Vandaag belde ik het gratis nummer op en na een hele omzwerving geraakte ik bij een vriendelijke vrouwenstem.

De nieuwe decoder komt er dat is een feit . Bij mij zelfs twee want ik heb twee decoders staan.Maar het zal niet gebeuren via een omruiling in een Kialapunt. Uit het gesprek leidde ik af dat er veel bezwaren zijn geweest en dat het ook niet haalbaar is dat de mensen zelf de afkoppeling moesten doen en de nieuwe dan weer aankoppelen .Daarenboven zijn er niet zoveel omruilpunten en niet alle bezitters van een decoder zijn zo mobiel om daar naar toe te gaan.
belgacom1.jpgEen reclamestunt om hun concurrent een hak te zetten ? denk ik . Maar toch eentje die niet zorgvuldig in elkaar gestoken is. Zo kun je dit hele verhaal samenvatten.

Morgen komt een technieker van Belgacom de twee nieuwe decoders installeren! Ik laat  jullie weten hoe het gegaan is ( als de technieker effectief komt tenminste !!)

21:17 Gepost in Web | Commentaren (12) | Tags: tv, belgacom |

Commentaren

vreemde dingen
ik ben ook bij belgacom maar heb geen bericht gekregen
k zou daar toch ook niet aan beginnen, afkoppelen aankoppelen, ze mogen dat zelf komen doen indien nodig
k hoop dat je nieuwe bakje voor heel goeie tv zorgt :-)

Gepost door: fotorantje | 22-01-13

Reageren op dit commentaar

@Antje ,ik hoop dat ze morgen komen en dan zien we wel!

Gepost door: magda | 22-01-13

Dit is niet normaal. En net vandaag las ik in de krant dat oplichters die zich voordoen als techniekers van Belgacom alleenstaande vrouwen overvallen.

Mogelijk is er niets aan de hand. Mogelijk is het enkel een gevolg van die meerdere storingen die jullie al hadden met Belgacom. Wie weet.

Hier onder heb je een link naar Belgacom over die omruiling bij Kiala maar die hebben het wel over DEFECTE decoders.

http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14147/~/hoe-ruilt-u-uw-belgacom%26%23160%3Btv-decoder-in-een-kiala-punt%3F

Ik wil je niet bang maken maar misschien kan je gewoon uit veiligheidsoverwegingen er voor zorgen dat je niet alleen bent als die komt.

Gepost door: ms | 22-01-13

Reageren op dit commentaar

@Mske, ik zal voorzichtig zijn. Maar heb er toch ergens vertrouwen in omdat het telnr echt dit van Belgacom is .Daar belden we tientallen keren naar in het begin van onze digitale TV. Mijn zoon werkt hier vijf minuten rijden van me en de kleinzoon is er vanaf de middag.

Gepost door: magda | 22-01-13

Ik zou ms haar raad opvolgen en zéker niet alleen thuis die mens(en) ontvangen..het klinkt allemaal maar vreemd en telefoons kunnen tegenwoordig maar véél te gemakkelijk doorverbonden worden hoor..dat zegt helemaal niks.
Uitkijken geblazen.
Groetjesss!

Gepost door: mizzD | 22-01-13

Reageren op dit commentaar

@Mizzy, ik ben je raad indachtig! Zal mijn voorzorgen nemen.

Gepost door: magda | 22-01-13

Ik denk niet dat je je zorgen moet maken. Waarschijnlijk is het niet meer dan een nogal stuntelig in mekaar gehikte omruilactie van Belgacom.

Gepost door: Benjamín | 23-01-13

Reageren op dit commentaar

@Benjamin, hoe kun je het raden! stuntelig was het zeker en vast.

Gepost door: magda | 23-01-13

het is wel vreemd dat ze daarvoor beroep doen op een pakjesdienst, ik heb het eens nagekeken en het dichtstbijzijnde afhaalpuntvoor mij is toch nog 6 km ver...

en met het openbaar vervoer raak je er niet...

Belgacom tracht zoals alle bedrijven te besparen, ook op de service klaarblijkelijk...

maar zorgen zou ik er me niet over maken...

prettige dag

Gepost door: willy | 23-01-13

Reageren op dit commentaar

@Willy, toch wel een beetje omdat je eerst moest antwoordne op een mail en toen bleek ze daar geen antwoord konden op gevne en bij het bellen wist de eerste operator niet eens waarover het ging...

Gepost door: magda | 23-01-13

Mij lijkt het ook wel koosjer, Magda. Benieuwd hoe het is gegaan en of je nu inderdaad beter tv zult kunnen kijken.
Groetjes !

Gepost door: Fluwijn | 23-01-13

Reageren op dit commentaar

@Fluwijn, het is meegevallen maar ik was er aanvankelijk toch niet zo gerust in.

Gepost door: magda | 23-01-13

De commentaren zijn gesloten.