23-01-13

Probleem opgelost!

Die decoder heeft me wel een slapeloze nacht bezorgd. Ik zag al een heleboel rampscenario's voor me en ik zou de zoon opbellen zodra de technieker opbelde om langs te komen. Maar het is héél goed meegevallen. Omstraaks 9.30 uur zag ik het wagentje van Belgacom de parking opdraaien en de man die uitstapte herkende ik onmiddellijk als de man die hier in de aanvangsperiode van de digitale TV een flink aantal keren is gekomen om problemen op te lossen. Problemen die zowel aan de digitale TV lagen als aan het stuntelig gebruik van onzentwege. Bij het minste wat verkeerd ging wisten we niet wat doen en de telefonische uitleg volstond niet altijd. Het gevolg was dat ze een technieker stuurden.

Toen ik de deur opende zei de man dat hij twee decoders meehad en hij vroeg welke problemen we hadden want dat was vastgesteld bij Belgacom. Ik was me helemaal niet bewust van problemen maar hij vond ze . De voedingsbron bij de TV in de living was niet meer voldoende werkzaam. Inderdaad na het uitvallen van de elektriciteit een tijdje terug waarbij we uuuuren zonder elektriciteit zaten bleek nadien dat ik wat harder op de knop moesten duwen dan anders om het geluid hoger of lager te krijgen en ook kon ik een programma niet op stop zetten , noch terugspoelen of doorspoelen. Maar ik dacht eerder aan de kleinkinderen die met hun vlugge vingers de TV wel eens ontregelden. Sorry jongens ! Het was dus de voedingsbron die niet optimaal werkte en dus werd die vernieuwd en tevens werd ook een nieuwe decoder  geinstalleerd.
De decoder bij de TV boven werkte helemaal niet goed en de kleinkinderen keken via de distributiekabel( die is nooit verwijderd door telenet omdat ze de kabel op straat niet meer terugvinden!! Bij het vernieuwen van het voetpad had de aannemer al die bakskes afgebroken en de kabel onder het voetpad gelegd. Maar hoe en waar ergens !!). De aansluitingskabel zat los en zo haperde de digitale TV. Ook dat werd hersteld en de TV weer op punt gesteld zonder evenwel de decoder te vervangen.

Het is nu wel vlug verteld maar de man heeft er toch twee uur voor nodig gehad en getelefoneerd naar Belgacom zelf om daar te kijken welke problemen  zij vastgesteld hadden, hoe die te verhelpen en nadien of alles oké was.. 
Na twee koppen koffie , een goeie dreupel en een gezellig gesprek ( want de nieuwe decoder had wat tijd nodig om op te starten )vertrok hij tegen de middag . 

Geen kwaad woord meer over de service van Belgacom !! Alleen de manier waarop ik werd gekontakteerd werpt vragen op. Dat gaf de technieker zelf toe. Volgens hem te gek om los te lopen dat je zelf die decoder moet afkoppelen en naar een omruilpunt  brengen en daarna zelf terug imoet installeren.
Vanavond ga ik die nieuwe decoder eens doen werken  :geluid hoger -lager...film stop ...film terugspoelen  en film weer doorspelen... 't Moet piekfijn werken want morgen gaat de man nog eens bellen om te zien of alles oké is!

~~~~~~~~~~~~

Gisteren was het hier ontzettend mistig . De mist kwam vlak na de middag opzetten en trok niet meer weg.

dikke mist.jpg

dikke mist1.jpg

dikke mist2.jpg

Vandaag kregen struiken en bomen een wit laagje rijp!

vandaag rijp.jpg

 

20:07 Gepost in Web | Commentaren (14) | Tags: tv, belgacom |

Commentaren

en zo staat alles weer op punt
mooi die rijm, het maakt alles zo 'zacht', behalve de koude :-)

Gepost door: fotorantje | 23-01-13

Reageren op dit commentaar

@Antje, ik was toch wel wat ongerust omdat ikzelf geen problemen had met mijn TV ( en ik was dus verkeerd) ! Ja de natuur is mooi om zien maar gisteren met die mist was het bitterkoud en ook vandaag was het bitterkoud al was het nu helder weer.Ik verlang wel al naar wat zachter weer.

Gepost door: magda | 23-01-13

Reageren op dit commentaar

Tja..op zichzelf staand was het een vreemd verhaal..maar als je al problemen hád! Nu is alles gelukkig dan toch opgelost zonder enge dingen..alleen maar des te beter natuurlijk!

Er gebeuren de laatste tijd zoveel vervelende dingen dat je altijd voorzichtig en op je hoede moet zijn..want het overkomt echt niet altijd een ander!
Groetjesss!

Gepost door: mizzD | 23-01-13

Reageren op dit commentaar

@Mizzy, ik ben er me van bewust dat ik meer voorzichtiger moet zijn dan voorheen. Maar eigenlijk was het wel een vreemde zaak ,ik was er niet gerust in gezien ikzelf niets had aangevraagd.Zo zie je maar dat ons doen en laten meer en meer "in de gaten" wordt gehouden. Nu was het in mijn voordeel( al betaal je wel elke maand voor de diensten van Belgacom) maar tegenwoordig weet je maar nooit . Zoals met die mails die je krijgt zogenaamd komende van de bank die een beveiliging willen doorvoeren ,maar je moet dan eerst je paswoord aan hen geven....

Gepost door: magda | 23-01-13

Ja..die bankmails zijn een plaag..er is maar één remedie op: meteen deleten en niet eens lezen. Banken sturen dat soort dingen NOOIT.

Ik ben echt blij dat je geen enge dingen aan de hand had en het gewoon iets legitiems was van Belgacom! En als je apparatuur nu dan beter werkt is het helemáál mooi hè! :-)

Gepost door: mizzD | 23-01-13

Die bank mails delete ik onmiddellijk ,je moet wel heel naif zijn om daar op in te gaan.
Het is een feit dat Belgacom het wel heel stuntelig aan boord heeft gelegd om nieuwe decoders te geven.Je krijgt een mail ,je moet er op antwoorden en dan krijg je een mail terug dat ze niet op je vraag(?) kunnen antwoorden maar dat je naar de klantendienst moet bellen????Dat nummer is wel degelijk van Belgacom en nieuwsgierig zijnde bel je dan op om te weten hoe dat nu eigenlijk in elkaar steekt. Maar toch, de argwaan is ontstaan en dan nog de verwittiging van Ms over dat krantenartikel, dan krijg je het wel benauwd hoor. De technieker wist ook van dit krantenartikel en vond het voor hem niet zo leuk om nu naar klanten te gaan.

Gepost door: magda | 23-01-13

Over Belgacom zelf zou ik nu ook geen woord kwaad zeggen, ik ben er eigenlijk ook tevreden over. Maar dit verhaal was zo onprofessioneel dat het wel vragen opriep, zeker met die bedriegers.

Di mails van die banken die stromen momenteel binnen. En soms is de toon zelfs agressief. In die mate dat ik nu heb opgegeven dat enkel die mensen die in de mailbox zitten (hun mailadres wel te verstaan) nog door mogen.

Ze hebben toch wel lang gewacht bij Belgacom eer ze met een deftige oplossing afkwamen. En nu maar hopen dat het effectief opgelost is.

Gepost door: ms | 23-01-13

Reageren op dit commentaar

@Mske,ik was er toch niet erg gerust in vooral wanneer je zelf Belgacom niet had opgebeld en zomaar bericht krijgt dat je 2 nieuwe decoders zult krijgen. Nu bleken er wel mankementen te zijn die ik nog niet echt in de gaten had en toeschreef aan verkeerd gebruik . Enfin dat nieuwe bakske ,en de afstandsbediening en de voedingsbron werken een heel stuk vlotter dan de vorige. Ik hoop dat er nu geen zo'n serieuze elektricieitspannes meer voorkomen want bij een eerdereserieuze stroomuitval kregen ze de TV met moeite nog aan de praat.
Enfin ,'k zal beter kunnen slapen deze nacht :-))

Het is een ellende die bankmails en de toon is inderdaad dikwijls agressief . Ik kan maar niet begrijpen dat mensen daar intrappen.DIkwijls ook van zogenaamde banken waar ik nog nooit ben geweest laat staan dat ik er een rekening zou hebben. De laatste keer was het over Visa maar ik bezit een Visakaart van mijn eigen bank.

Gepost door: magda | 23-01-13

Dat kan ik begrijpen dat het voor de (echte) mensen van Belgacom nu ook niet meer leuk is om bij klanten te gaan. Ze zullen nu wel meer argwanende blikken krijgen.

Je zou denken dat dat nummer veilig is, maar toch geraakten die criminelen aan de mensen hun gegevens doordat die mensen zelf naar Belgacom hadden gebeld voor een tussenkomst. Dan moet er toch ergens een luistervink op de lijn hebben gezeten.

Ondertussen is die blijkbaar wel opgepakt, maar het heeft in de krant gestaan hé. En "goede ideeën" worden al snel geïmiteerd.

Als je het zo beziet, kan een mens ook beter die van de meteropnames niet meer binnenlaten. Je kan ze toch per internet, per kaart of per telefoon doorgeven. Waarom zou je dan nog risico lopen?

Het wordt er allemaal niet gemakkelijker op.

Gepost door: ms | 24-01-13

O die meteropnames doe ik al geruime tijd via internet.Ze sturen een kaart en je kunt dan kiezen tussen telefoon, internet of de kaart ingevuld terug sturen. Besparingen op personeel wellicht?

Gepost door: magda | 24-01-13

Wij hebben telenet, en gelukkig nog geen probleem gehad

Gepost door: liliane | 23-01-13

Reageren op dit commentaar

@Liliane, leg dan je handjes maar in elkaar. De beginfase daar gelaten ,ging het een hele tijd goed. Nu hebben we op korte tijd tweemaal een grote elektriciteitspanne gekend en dan was er ook bij Belgacom zelf eens een serieuze panne . Dan hebben we nadien elke keer problemen met de werking van de TV.Hopelijk gaat het met de nieuwe decoder beter gaan.

Gepost door: magda | 23-01-13

je hoefde u helemaal geen zorgen te maken dus....

het is goed dat ze dat zelf opmerkten..

de communicatie kan natuurlijk véél beter...

veel kijkplezier Magda !

Gepost door: willy | 24-01-13

Reageren op dit commentaar

@Willy ,dat mag je wel zeggen,de bedoeling was goed maar de communicatie was beneden alle peil . In elk geval merk ik het verschil. Alles gaat nu vlugger :aanzetten van TV,veranderen van kanaal,luider en lager van geluid. Ja nu zie ik het dat er een aanpassing nodig was.En dan te bedenken dat ze dat zien bij Belgacom.

Gepost door: magda | 24-01-13

De commentaren zijn gesloten.