08-07-14

vakantiemodus

Ik leef in vakantiemodus. Alles kan, mag en niets moet. En op het einde van de dag zie ik dat er nog vanalles te doen valt, maar dat moet maar wachten tot de andere dag  Daar valt ook het bloggen onder. Knipogen
De kleinkinderen zwaaien hier de plak de dagen die ze doorbrengen bij oma . En de andere dagen moet ik  het huishouden wat recht zetten en boodschappen doen: De poetshulp staat momenteel haar echtgenoot bij die chemokuren krijgt en erg ziek is. Ik hoop dat alles goed komt.

Ik hou de dagen bij via mijn foto's want anders vergeet ik het een en ander wat er de voorbije dagen gebeurd is ( misschien nog een gevolg van die hersenschudding? In elk geval zijn de hoofdpijnen verdwenen).
Dinsdag was ik op wandel met de twee kleinkinderen, dat heb ik getoond . 's Avonds gingen de jongens naar huis want ze wilden naar de voetbal kijken bij vrienden samen met hun ouders .
Ik dacht een rustige woensdag te hebben  maar ik kreeg 's morgens al bezoek van een buurvrouw die een paar huizen verder woont en wat raad wilde ivm een lekkende kraan! Zij is alleen en ik denk dat ze wat aanspraak wilde. Sedert opa is overleden komt ze al meer eens aanbellen, in het begin met een woordje van troost  en langzaam aan gewoon eens langskomen. Best gezellig. We hebben op het terras in het zonnetje bij een kop koffie zitten praten. Pas tegen de middag stapte ze op en kon ik mijn zomerpeignoir aan de haak hangen. Ik zei het al dat alles kan en mag en niets moet. Nu de kinderen er niet waren heb  ik's namiddags  uitgebreid boodschappen gedaan. Dan heb ik alle tijd voor de kinderen als ze hier zijn en dagelijks boodschappen doen is niet mijn ding. Tegen de avond ging ik het konijn en de kippen eten geven en twee buren stonden bij een omheining een pintje te drinken. "Buurvrouw ook eentje want we hebben iets te vieren?" zei de ene buur. Bleek dat hij die dag 25 jaar gehuwd was.Buur en overbuur dronken hierop. Ik lust wel een biertje maar niet uit een flesje.Ik verslik me gegarandeerd,hihi! Maar zoals in vroeger jaren terwijl de kinderen buiten speelden, hebben we een hele tijd met elkaar staan babbelen. Fijn om zo'n buren te hebben. Zo was de woensdag voorbij.

Donderdag  kwam  een vriendin uit Lokeren. Eerst een aperitiefje en we aten op het terras . Daarna namen we de fiets want ze wilde wel eens de zee zien. Eerst fietsten  we langs Lakeside waar de surfers rondjes draaiden aan de kabel.

Bij de startplaats staan ze te wachten om het water op te kunnen.

De zeilinitiatie was pas gedaan en de bootjes worden op het droge getrokken.

Ofwel  wordt er genoten  op het houten terras...

...of op het aangelegde strandje.

Het mooie  gebouw van het zwembad.

We moesten aan de overweg wachten tot de trein komende van Tongeren het nabijgelegen station van Knokke binnenreed.Wij stonden met onze fiets aan de ene kant van de overweg en aan de andere kant stonden er ..ook twee fietsers Knipogen

Eenmaal op de zeedijk zagen we  heel veel zeilbootjes  en catamarans !

de zee.jpg

Het ijsje ontbrak niet (hihi) en de jongen met zijn boules de l'yser was op weg naar het strand met zijn speciale bolderkar.

de zee1.jpg

Overal begint het strandleven. Ik had wel niet voldoende tijd om foto's van de terrasjes te maken waar al veel mensen zaten te genieten. Mijn vriendin fietste er op los en als ik haar vroeg of ze verder wilde dan zei ze "tot aan het konijn! "

de zee2.jpg

Maar de terugweg was toch wat zwaar voor haar ' " ik heb geen conditie" was haar excuus  Knipogen en onderweg in de Oosthoek werd er even gerust. We hadden samen een mooie dag.

de zee3.JPG

Ik zie dat je de geniet momentjes van mijn voor jou en jou en jou blogje plukt mooi zo geniet er maar van

Gepost door: Merel | 09-07-14

Reageren op dit commentaar

@Merel, jou woorden passen hier echt :-)

Gepost door: magda | 10-07-14

Zo'n buren dat is zeldzaam aan het worden Magda. Heerlijk als je zo dicht bij de zee woont, er is altijd iets te beleven en te zien.
Hou je droog daar Magda, hier begint alles weer langzaam onder water te staan, al dat maar weer binnenkort geen ondergelopen garage gaat worden?!

Gepost door: greta | 09-07-14

Reageren op dit commentaar

@Greta, ik heb echt fijne buren !En als het nodig is ook erg behulpzaam.
Ja er is tijdens de zomer veel te beleven aan zee, maar het weer moet ook een beetje meewillen. Het is nu al een paar dagen geen weer om buiten te lopen!De tuin is een slagveld door de sterke stormwind.En veel bloemen zien er niet uit door de felle regenbuien.

Gepost door: magda | 10-07-14

iedereen is beetje in vakantiemodus
niet meer een volledige blogronde hoort daar ook bij voor mij :-)
echte kustvakantiebeelden

Gepost door: fotorantje | 10-07-14

Reageren op dit commentaar

@Antje, moest je buiten een beetje kunnen computeren dan zou ik dat doen. Maar ik kan het scherm praktisch niet lezen en om binnen te zitten met zo'n mooi weer dat zie ik ook niet zitten. Dus we leven wat de blog betreft in vakantiemodus!!