24-09-14

Alsmaar uitstellen...

Ik heb onlangs een lijstje opgemaakt wat ik echt eens moet doen. Als je dat op papier ziet staan is het dwingender dan het alleen in je gedachten te hebben. Eén van die zaken die ik nu echt niet meer mocht uitstellen was de oude TV naar het recyclagepark brengen( niemand wilde die hebben, het was ook geen platte TV zoals die tegenwoordig zijn) en ik moest dan ook de digibox binnenbrengen want die was dan nutteloos en je betaalt er elke maand huur voor . 

digibox.pngDe kleinkinderen keken toen opa nog leefde dikwijls naar kinderfilms boven in hun speelkamer. Nu kijken ze beneden in de woonkamer. Oma kan het heel goed hebben dat ze naar hun programma's kijken en is er iets dat ik per sé wil zien dan programmeren ze het wel voor me :-)
Zaterdag was de klusjesman hier en die heeft de oude TV naar het recyclage park gevoerd. Hij heeft de digibox losgekoppeld want al die kabels zaten nogal ingewikkeld verborgen en ik wilde toch geen verkeerde kabels lospeuteren.

Maandag bracht ik de digibox binnen. Ik vroeg me af of die ongelikte beer daar nog zou werken want die maakte het iedereen zo moeilijk en hij schrok er ook niet voor terug om je belachelijk te maken. Een gefrustreerd mens denk ik . Ik heb vroeger het verhaal nog gedaan van die ongelikte beer( klik ).
Nu bleek de hele inrichting van het kantoor veranderd te zijn  en zaten er drie mensen achter een hoge desk. Een jonge dame kwam vragen wat ik wenste, tikte mijn naam in en deelde mee dat ik zou geroepen worden. Het duurde niet lang of een jongeman kwam me halen.

Aanvankelijk dacht hij dat ik alles bij Belgacom kwam opzeggen , maar toen ik hem uitlegde dat ik twee van die boxen had,  maar nu slechts één TV, hielp hij met de opzeg van die ene box. Ik vroeg of hij ook het huidige contract wilde nakijken. Wat bleek: opa had nog twee speciale natuurprogramma's gehuurd  (waar niemand naar keek  en waarvan ik zelf niets wist)  waar je elke maand moest voor betalen. Opzeggen maar. En ook was er iets van een aansluiting waar we nog altijd voor betaalden maar nu in feite gratis in één pakket zit.


Het was bijgevolg erg nuttig om die ene digibox terug te brengen en het nazien van het contract zal me een maandelijks voordeel opleveren van ongeveer 25 euro. Ik heb er een hele namiddag aan besteed maar het was de moeite waard. Al vind ik het toch niet kunnen dat je zelf moet navragen of je contract nog in orde is, zeker als er bepaalde diensten nadien gratis worden. Daar lichtten ze je niet van in en je krijgt al zoveel reclame in je brievenbus dat je het ook niet allemaal nog leest.

Ik moest vandaag nog even terug  omdat ik een bericht van Belgacom had gekregen dat niet klopte met hetgeen de jongeman had uitgerekend.  Een kleine vergissing die werd rechtgezet. Toen zag ik dat die ongelikte beer er nog werkzaam was , hij was in elk geval geen chef meer. Een jongedame hield er toezicht en noteerde van iedere klant die binnenkwam de naam. Hij zat ook aan zo'n hoge desk en ontving klant na klant.

Ik heb nog " to do "zaken op mijn lijstje staan die me voordeel kunnen brengen. Niet meer uitstellen dus !

22:25 Gepost in Algemeen | Commentaren (6) | Tags: belgacom, digibox |

Commentaren

Ik heb dit enige maanden geleden ook voor gehad. Bij ons zijn ze wel vriendelijk en eens je aan de buurt bent gaat het vlot.
En ja je moet het altijd zelf uitpluizen of er veranderingen zijn.
Toch kreeg ik nog niet zo lang geleden nieuws van mijn GSM operator dat we te veel betaalden. Zo'n nieuws hoor je altijd graag hé ;-)
Iedere euro telt in deze moeilijke tijden. Groetjes.

Gepost door: Emmy | 25-09-14

Reageren op dit commentaar

@ Emmy, ik kreeg een brief van de plaatselijk Belgacom met reclame voor een nieuwe aansluiting. De prijs was zo laag dat ik dacht "dat ga ik nu toch eens navragen of ik ook niet kan genieten van dit tarief. En nu met het inleveren van die digibox was het hèt moment. Het heeft dus opgeleverd en nu maar kijken of mijn volgende rekening effectief 25 € minder zal zijn. Zeker weten dat iedere euro die je minder moet uitgeven telt!!

Gepost door: magda | 25-09-14

Reageren op dit commentaar

Ik vind met dat soort dingen altijd, dat ze heel rap zijn om de apparaten bij je thuis te komen installeren, maar als je er vanaf wilt, kost het je veel tijd en moeite en mag je alles zelf regelen en doen. Dat je dan ook nog voor iets dubbel betaalde is erg slordig van die mensen.. je zou dat eigenlijk met terugwerkende kracht allemaal terug moeten krijgen. Andersom, als jij al die tijd iets te weinig betaald had, hadden ze daar vast véél sneller voor aan de bel getrokken en hadden ze dat achterstallige bedrag zéker niet laten zitten hè!
Maar kom.. het gaat je nu ook al elke maand schelen.. toch mooi meegenomen.
Groetjesss!

Gepost door: mizzD | 25-09-14

Reageren op dit commentaar

dat was geen verloren tijd Magda...

over de dienstverlening van onze telecombedrijven ben ik ook niet enthousiast...

onlangs had ik plots geen beeld meer op TV, de helpdesk van mijn operator vroeg me ook mijn digibox te gaan omwisselen,

maar met de nieuwe "box" ging het ook niet, de helpdesk kwam tot de conclusie dat er een fabricatiefout in zat en vroeg me nogmaals een andere "box" te gaan halen; een technieker wilde men in geen geval sturen..

met de volgende box werkte mijn tv ook niet, men stelde mij voor een derde box te gaan halen, wat ik weigerde, na heel wat aandringen kwam 2 dagen later toch iemand langs die vaststelde dat ik geen signaal op de kabel had en dat er een defect was in hun installatie...

van dienstverlening gesproken...

en nu ga ik wat uitgestelde klusjes klaren..

prettige dag

Gepost door: willy | 25-09-14

Reageren op dit commentaar

Dat is het nu Magda onze mannen die regelen alles, eigenlijk goed maar als je er alleen voor komt te staan zoals U, tjonge dat kan dit wel even problemen geven. Er is dan zoveel dat ondertussen veranderd is, dat je helemaal niet weet, maar als opa er nog was geweest zou hij denk ik al lang in orde gemaakt hebben.

Wij zijn bij Belgacom, internet en telefoon zowel hier als in Oost-Vlaanderen, en geen enkel probleem in al die jaren gehad.
Ja dat gaat hier goed, maar of dit overal zo is dat is de vraag?
Weer iets dat kan geschrapt worden van je to do lijstje.
Ach alles komt wel op orde Magda!

Gepost door: greta | 25-09-14

Reageren op dit commentaar

Jouw "to do" lijstje is al wat korter geworden, Magda en het levert jou ook nog een flinke besparing op. Ik denk dat jouw dag niet meer stuk kan.
Groetjes !

Gepost door: Fluwijn | 25-09-14

Reageren op dit commentaar

De commentaren zijn gesloten.