14-10-14

Londen-Portobello Road

Na ons bezoek aan Hampton Court reden we met de bus en de metro terug naar hartje Londen. We gingen op Piccadilly Circus gaan eten in Restaurant Criterion.(klik). Het ziet er héél chique uit en moest onze gidse de uitbater niet kennen dan durfden we er wellicht niet binnengaan. Maar dat valt opperbest mee en we zijn er al een paar keer gaan eten en we werden altijd goed ontvangen en bediend. Het eten is er niet prijzig en de rekening loop ook niet hoog op omdat we geen wijn drinken.

Altijd veel volk op dit plein...

...en veel animatie.

Ook is Piccadilly Circus een belangrijk knooppunt voor bussen en 's avonds wordt het plein verlicht door de reuzegrote  reclameborden. We wandelden er nog even in het vlakbij gelegen Regentstreet.
Maar na het eten namen we de bus richting hotel  want de andere dag gingen we naar Portobello Road en we wilden fit en monter zijn.

~~~~~~

Portobello Road is een straat in het district Notting Hill in de Londense wijk Kensington and Chelsea. De straat is internationaal vermaard vanwege de markt, die velerlei zaken te bieden heeft op alle dagen van de week, maar vooral het zaterdagse aanbod van tweede handsartikelen en antiek is populair. De markt behoort tot de meestbezochte toeristische attracties in de stad.( info Londen Tourist ).

Wij zijn er in de voormiddag naar toe gegaan met de metro want na de middag kun je er werkelijk over de koppen lopen. Je kunt het zo gek niet bedenken of je vindt het daar.

Op de buitenmuur van een school waren mooie tekeningen bevestigd.

Zou dat waar zijn ??? Lachen

Op  het einde van onze slentertocht tussen al de kraampjes en pleintjes zijn we een eethuisje binnengestapt. Een eethuisje vol oude tafels en stoelen en we werden er vriendelijk ontvangen en onmiddellijk werden er glazen en flessen water op tafel gezet. Zo maar en gratis. We aten er een eenvoudige  maar héél lekkere maaltijd.

Tegen de middag waren we terug in hartje Londen en  de paar uren die ons nog restten vooraleer terug naar  Pancrasstation te gaan... wel wat we nog deden toon ik morgen.

18:04 Gepost in Vrije tijd | Commentaren (11) | Tags: londen, vriendinnen, portobello |

Het is een belevenis om gezellig te flaneren langs Portobello road, Magda.
Groetjes !

Gepost door: Fluwijn | 14-10-14

Reageren op dit commentaar

@Fluwijn dat is het zeker en wij hadden gelukkig de voormiddag gekozen dan konden we nog rustig overal rondkijken. In de namiddag is het op de koppen lopen. Letterlijk alles kun je daar vinden. Er is ook een groenten, kaas en vlees gedeelte en ook veel exotische voeding..

Gepost door: magda | 15-10-14

Hey Magda ik heb hier een hele tijd gelezen en zo veel bij geleerd over de bezienswaardigheden in Londen. Prachtige reportage en foto's!

Gepost door: Emmy | 14-10-14

Reageren op dit commentaar

@Emmy, Londen is een bezoek méér dan waard . Je moet werkelijk uitkijken wat je in Londen wilt bezoeken. Er is daar ook zoveel te zien.

Gepost door: magda | 15-10-14

Markten en kraampjes zijn toch ook overal te vinden, maar wel gezellig zo te zijn.

Gepost door: lilianel | 14-10-14

Reageren op dit commentaar

@Liliane, dat is niet zo maar een markt , dat beslaat straten en straten en pleintjes. We hebben er misschien de helft maar van gedaan. Zoiets heb ik nog nooit gezien voordien.

Gepost door: magda | 15-10-14

Ben er zelf nog nooit geweest maar ga er binnenkort toch eens werk van maken.Het lijkt er verschrikkelijk gezellig.Mooie foto's heb je er genomen Magda

Gepost door: Marylou | 15-10-14

Reageren op dit commentaar

@Marylou, wij hebben ons bezoek aan Portobello road wat beperkt maar je kunt er gerust een hele dag rondlopen en honger hoef je ook niet te lijden . Overal vind je wel iets om te eten.

Gepost door: magda | 15-10-14

Portobello Road ben ik nog niet geweest Magda..

een interessant verslag...
...
groeten

Gepost door: willy | 15-10-14

Reageren op dit commentaar

@Willy, je zult er ook wel iets vinden naar je gading. Ik heb hier maar enkele foto's geplaatst. Het is tijdens de weekends een gigantisch spektakel. Het was zaterdag morgen toen we daar waren, in de namiddag is het op de koppen lopen zeiden ze ons. Het is ook een flink eind met de metro buiten het centrum.

Gepost door: magda | 15-10-14

Portobello blijft altijd leuk.. heb een foto van mezelf als 17-jarige daar.. bij een grote reclame theepot hehe.