17-12-14
Ergernis van de dag
Ik erger me niet zo dikwijls maar soms denk ik "dat is er nu toch over".
Ik was vandaag naar de Carrefour gegaan om boodschappen aan te sleuren voor zondag. Want zondag vieren we hier Kerst. Iedereen kan zich vrij maken en of dat nu op Kerstdag zelf is of een paar dagen ervoor het belangrijkste is dat de hele familie erbij kan zijn.
Ik reed daarna nog even de stad in om in één van die winkels waar je leuke spulletjes (en dikwijls volledig nutteloze, maar ja het is toch zo mooi om zien)vindt, rond te snuisteren. Ik vond hetgeen ik nodig had en liep al slenterend door de winkel richting kassa. De verkoopster stond aan de kassa en op het ogenblik dat ik mijn aankoop op de winkeltoog legde stapte ze het af. Ik wachtte nog even omdat ze misschien nog iets dringends te doen had. Toen zag ik een grote bel staan op de toog met een geschreven nota" bij afwezigheid hier bellen". Dat deed ik dan ook. Met een lang gezicht kwam de verkoopster tussen de rijen koopwaar naar de kassa. Ik betaalde en met haar fel gelakte lange nagels nam ze met een grote zwaai een soort stift, wreef demonstratief over mijn 20 euro biljet( neen ik had geen fortuin gespendeerd in haar winkel), gaf me het wisselgeld en zei toen "ik zal het even in papier wikkelen". Twee vellen grijs papier waar ze gewoonlijk breekbaar spul inwikkelen en gaf me het zo in handen. Niet eens de vraag moet je een tasje en zo ja het kost zoveel ( voor dat tasje) en weg was ze. Daar stond ik met een breekbare aankoop gewikkeld in een paar vellen grijs papier. Dat noem ik nu eens niet klantvriendelijk !( Ik heb altijd een opgevouwen tasje in mijn handtas heb, daar lag het probleem niet)
En mijn tweede ergernis kwam via de telefoon. Het was voor een goed doel, nl voor Artsen zonder Grenzen. Of ik die organisatie ken. Die dacht wellicht dat ik op een verlaten eiland woon! Nogal nieuwsgierig luisterde ik naar haar verhaal en het kwam erop neer dat ze eerst opbelt om te zien of de persoon die opgebeld wordt de organisatie wilde steunen. Toen ik zei dat ze kon vertellen wat ze wilde maar dat ik zeker niet via de telefoon enige vorm van steun ging toezeggen. Neen zo werkte dat niet, ze zou papieren opsturen en dan kon ik zien dat het werkelijk voor Artsen zonder grenzen was en dan kon ik geld storten. Ik dacht hupsakee een nieuwe manier om mensen geld af te troggelen. Ik dacht er al niet meer aan toen er na een week een brief in de bus stak van ...Artsen zonder Grenzen met een overschrijvingsbulletin erbij. Het spijt me voor haar, ik heb niets gestort.
Maar wat mijn grootste ergernis was hoe komen ze toch aan je telefoon nummer. Mijn telefoonnummer staat nog steeds( bewust) onder de naam van opa .Mijn adres hadden ze ook!! Hebben we nog wel privacy!
En mijn derde ergernis deze week: ik heb mijn abonnement op een damesblad opgezegd. Het beantwoordt helemaal niet meer aan mijn profiel. Ik heb geen problemen meer op mijn werk, ik heb geen kleine kinderen meer, en ik heb geen relatieproblemen... Dat opzeggen ging vlot . Maar nu word ik bestookt met reclames voor andere tijdschriften. Grrr. Als ik een tijdschrift wil lezen zal ik die wel in de winkel kopen.
Dat moest me even van het hart maar morgen stap ik blijgezind de nieuwe dag weer in! Tenzij...
22:26 Gepost in mijmeringen | Commentaren (19) | Tags: ergernissen |
Commentaren
Gepost door: omamoetje | 17-12-14
Reageren op dit commentaarTelefoonnummers zijn gewoon te koop hoor.. maar ergerlijker vind ik het, dat de goede doelen waar ik al aan gééf, steeds aan de telefoon hangen.. of je nog wat éxtra.. ? Nou nee dus.. en als ze zo dom zijn om aan te dringen zeg ik de boel helemáál op.. en dat zeg ik ze dan nog fijntjes meteen ook.. zal ze leren! (wel rottig voor de mensen die profiteren van die goede doelen hè, maar ja.. dan moeten die organisaties maar niet van die brutale bedeltechnieken toepassen hoor)
En morgen fris en fruitig weer op.. jawel! :-)
Groetjesss!
Gepost door: mizzD | 17-12-14
Reageren op dit commentaarWel de vriendelijkste winkel hier is Delhaize, onmiddellijk worden hier kassa's geopend, zodat je nooit lang hoeft te wachten, en krijg je ruim de tijd om alles weer in je karretje te laden, en af te rekenen, maar de rest....lijken wel iedere morgen met het verkeerde been uit bed te zijn gestapt, daarom is dit mijn favoriete winkel..
Mooie foto bovenaan Magda hahaha
Gepost door: greta | 18-12-14
Reageren op dit commentaarGepost door: mizzD | 18-12-14
Alé, hopelijk vandaag beter dan gisteren. Tenzij.... :D
Gepost door: bea | 18-12-14
Reageren op dit commentaarJa doe ik ook gewoon even luisteren en onmiddelijk gaat de hoorn op de haak. Het punt is dat je niet weet wie je tegenover je hebt. Moet je ook zo doen Magda.
Gepost door: greta | 18-12-14
Reageren op dit commentaarGepost door: Freddy | 18-12-14
Reageren op dit commentaarprivacy is trouwens een zeer relatief begrip geworden, heb je bv een klantenkaart dan heeft men jouw gegevens.. en gegevens worden vaak doorverkocht.. enz..
dat plaatje bovenaan je tekst, deed me wel even schrikken..
een prettige dag , zonder al te veel ergernissen gewenst
Gepost door: willy | 18-12-14
Reageren op dit commentaarGepost door: Fluwijn | 18-12-14
Reageren op dit commentaarWat de verkoopster betreft, heb jaren in de verkoop gewerkt en ook heel vaak kassa gedaan en ik weet uit ervaring hoe vervelend het is als de verkoopsters net nu jij jouw aankopen wil afrekenen onder elkaar vinden dat dit nu net het geschikte moment is om hun mannen af te kraken of de resultaten van hun kinderen op school te bespreken. Dames-verkoopsters spaar dit voor de middagpauze of in je vrije tijd, winkelende mensen hebben helemaal geen boodschap aan jouw problemen. Gelijk heb je Magda dat je je ergert aan mensen die hun beroep niet met de nodige ernst uitoefenen. Jouw ergernissen zijn de ergernissen van vele mensen.
Gepost door: Mieke | 18-12-14
Reageren op dit commentaarGepost door: magda | 18-12-14
Reageren op dit commentaarGepost door: Omaatje | 18-12-14
Reageren op dit commentaarGepost door: magda | 18-12-14
Gepost door: lilianel | 18-12-14
Reageren op dit commentaarGepost door: magda | 18-12-14
maar je hebt gelijk Magda bij alle drie je punten
aan de telefoon moeten ze ook niet zagen, kunnen ze zelfs niet meer want onbekend neem ik niet op
aan de deur durven er al eens verzekeraars komen of zo, maar die laat ik nooit binnen, als ik wil veranderen van maatschappij dan neem ik wel zelf het initiatief
net zoals met de boekjes, als ik iets wil ga ik wel naar de winkel
Gepost door: fotorantje | 19-12-14
Reageren op dit commentaarGepost door: magda | 19-12-14
Gepost door: Benjamín | 19-12-14
Reageren op dit commentaarGepost door: magda | 19-12-14
De commentaren zijn gesloten.