17-12-14

Ergernis van de dag

boze vrouw.jpg

 

Ik erger me niet zo dikwijls maar soms denk ik "dat is er nu toch over".
Ik was vandaag naar de Carrefour gegaan om boodschappen aan te sleuren voor zondag. Want zondag vieren we hier Kerst. Iedereen kan zich vrij maken en of dat nu op Kerstdag zelf is of een paar dagen ervoor het belangrijkste is dat de hele familie erbij kan zijn.


Ik reed daarna nog even de stad in om in één van die winkels waar je leuke spulletjes (en dikwijls volledig nutteloze, maar ja het is toch zo mooi om zien)vindt, rond te snuisteren. Ik vond hetgeen ik nodig had en liep al slenterend door de winkel richting kassa. De verkoopster stond aan de kassa en op het ogenblik dat ik mijn aankoop op de winkeltoog legde stapte ze het af. Ik wachtte nog even omdat ze misschien nog iets dringends te doen had. Toen zag ik een grote bel staan op de toog met een geschreven nota" bij afwezigheid hier bellen". Dat deed ik dan ook. Met een lang gezicht kwam de verkoopster tussen de rijen koopwaar naar de kassa. Ik betaalde en met haar fel gelakte lange nagels nam ze met een grote zwaai een soort stift, wreef demonstratief over mijn 20 euro biljet( neen ik had geen fortuin gespendeerd in haar winkel), gaf me het wisselgeld en zei toen "ik zal het even in papier wikkelen". Twee vellen grijs papier waar ze gewoonlijk breekbaar spul inwikkelen en gaf me het zo in handen. Niet eens de vraag moet je een tasje en zo ja het kost zoveel ( voor dat tasje) en weg was ze. Daar stond ik met een breekbare aankoop gewikkeld in een paar vellen grijs papier. Dat noem ik nu eens niet klantvriendelijk !(  Ik heb altijd een opgevouwen tasje in mijn handtas heb, daar lag het probleem niet)

En  mijn tweede ergernis kwam via de telefoon. Het was voor een goed doel, nl voor Artsen zonder Grenzen. Of ik die organisatie ken. Die dacht wellicht dat  ik op een verlaten eiland woon! Nogal nieuwsgierig luisterde ik naar haar verhaal en het kwam erop neer dat ze eerst opbelt om te zien of de persoon die opgebeld wordt de organisatie wilde steunen. Toen ik zei dat ze kon vertellen wat ze wilde maar dat ik zeker niet via de telefoon enige vorm van steun ging toezeggen. Neen zo werkte dat niet, ze zou papieren opsturen en dan kon ik zien dat het werkelijk voor Artsen zonder grenzen was en dan kon ik geld storten. Ik dacht hupsakee een nieuwe manier om mensen geld af te troggelen. Ik dacht er al niet meer aan toen er na een week een brief in de bus stak van ...Artsen zonder Grenzen met een overschrijvingsbulletin erbij. Het spijt me voor haar, ik heb niets gestort.
Maar wat mijn grootste ergernis was hoe komen ze toch aan je telefoon nummer. Mijn telefoonnummer staat nog steeds( bewust) onder de naam van opa .Mijn adres hadden ze ook!!  Hebben we nog wel privacy!

En mijn derde ergernis deze week: ik heb mijn abonnement op een damesblad opgezegd. Het beantwoordt helemaal niet meer aan mijn profiel. Ik heb geen problemen meer op mijn werk, ik heb geen kleine kinderen meer, en ik heb geen relatieproblemen... Dat opzeggen ging vlot . Maar nu word ik bestookt met reclames voor andere tijdschriften. Grrr. Als ik een tijdschrift wil lezen zal ik die wel  in de winkel kopen.

Dat moest me even van  het hart  maar morgen stap ik blijgezind de nieuwe dag weer in! Tenzij...

ergernis.jpg

 

22:26 Gepost in mijmeringen | Commentaren (19) | Tags: ergernissen |

Commentaren

Precies een postje voor mij: vandaag een winkel weer buitengestapt, na met veel geduld hèèl lang als enige aan de kassa te staan, lucht was ik, alle spullen die ik uitzocht teruggelegd: de verkoopster keek ook niet om! Dan met veel moeite uit mijn parkeerplaats gemaneuvreerd: verkeerd, verboden, geparkeerde auto had mij half ingesloten. Toch ook positieve ervaringen gehad vandaag, er zijn ook nog vriendelijke galante mensen... En privacy: vergeet het, dat merk ik elke dag aan de spam en de reclame op mijn PCtje

Gepost door: omamoetje | 17-12-14

Reageren op dit commentaar

Ik denk dat dat de nieuwe richtlijnen voor winkelbediendes zijn, dat nét bij de kassa weglopen als je er aan komt met je af te rekenen spullen.. zouden ze denken dat je, als je dan tóch moet wachten, nog wat extra spullen koopt? Fat chance! ik leg m'n spullen dan ook terug en ben weg hoor!
Telefoonnummers zijn gewoon te koop hoor.. maar ergerlijker vind ik het, dat de goede doelen waar ik al aan gééf, steeds aan de telefoon hangen.. of je nog wat éxtra.. ? Nou nee dus.. en als ze zo dom zijn om aan te dringen zeg ik de boel helemáál op.. en dat zeg ik ze dan nog fijntjes meteen ook.. zal ze leren! (wel rottig voor de mensen die profiteren van die goede doelen hè, maar ja.. dan moeten die organisaties maar niet van die brutale bedeltechnieken toepassen hoor)
En morgen fris en fruitig weer op.. jawel! :-)
Groetjesss!

Gepost door: mizzD | 17-12-14

Reageren op dit commentaar

Om geen telefoons meer te krijgen, moet je U gewoon gratis inschrijven op de “bel-me-niet-meer lijst. Hebben wij ook gedaan Magda. En inderdaad na een week hebben wij er nooit meer last van gehad. Ronduit verveeld, ik luisterde over wat het ging, en onmiddelijk legde ik mijn telefoon gewoon dicht, maar ze bleven proberen tot nu...totaal gedaan.
Wel de vriendelijkste winkel hier is Delhaize, onmiddellijk worden hier kassa's geopend, zodat je nooit lang hoeft te wachten, en krijg je ruim de tijd om alles weer in je karretje te laden, en af te rekenen, maar de rest....lijken wel iedere morgen met het verkeerde been uit bed te zijn gestapt, daarom is dit mijn favoriete winkel..
Mooie foto bovenaan Magda hahaha

Gepost door: greta | 18-12-14

Reageren op dit commentaar

Dat register werkt niet altijd zo goed helaas greta.. hiér in ieder geval niet.. m'n zussie wordt nog steeds door van alles lastig gevallen aan de telefoon ook al staat ze al tíjden ingeschreven op die lijst. Ik heb zelf weleens gelezen dat ze mensen op die lijst dan nog meer aan de déúr lastig gaan vallen met colportage.. dan heb ik ze nog liever aan de telefoon! Zoals je zegt.. luisteren wie het is en meteen opleggen.. ik zeg dan wel altijd nog luid en duidelijk 'geen interesse', maar of er antwoord kom wacht ik niet meer af.

Gepost door: mizzD | 18-12-14

Als ge u ergert doe je het meteen goed :-)
Alé, hopelijk vandaag beter dan gisteren. Tenzij.... :D

Gepost door: bea | 18-12-14

Reageren op dit commentaar

@ MizzD, eerlijk bij ons heeft het nog 'n week geduurd, en toen wij weer er één kregen, gewoon gebeld naar de mensen van die website en het was gedaan tot nu toe. Alhoewel hier in België 'n ferme boete boven hun hoofd hangt als ze je toch weer gaan opbellen. Maar ik hou hout vast want je weet nooit nietwaar.
Ja doe ik ook gewoon even luisteren en onmiddelijk gaat de hoorn op de haak. Het punt is dat je niet weet wie je tegenover je hebt. Moet je ook zo doen Magda.

Gepost door: greta | 18-12-14

Reageren op dit commentaar

Het is een heel andere wereld geworden Magda,best niet teveel van aantrekken, genietten zoveel je kan, trouwens men gezondheid zit weer op het goeie spoor, ga het proberen zo te houden voor de rest van het jaar, hoop wel nog van leuke plaatjes te schieten met deze dagen, grt,Freddy

Gepost door: Freddy | 18-12-14

Reageren op dit commentaar

het is wel heel vreemd dat AZG je zou opbellen Magda..bij mijn weten doen ze dat niet...

privacy is trouwens een zeer relatief begrip geworden, heb je bv een klantenkaart dan heeft men jouw gegevens.. en gegevens worden vaak doorverkocht.. enz..

dat plaatje bovenaan je tekst, deed me wel even schrikken..

een prettige dag , zonder al te veel ergernissen gewenst

Gepost door: willy | 18-12-14

Reageren op dit commentaar

Ik heb besloten om mij voortaan nooit meer te ergeren. Da's héél slecht voor mijn kaduuk hart.

Gepost door: Fluwijn | 18-12-14

Reageren op dit commentaar

Magda, ik ken dat gevoel van geen privacy meer te hebben. Hoe vaak krijgen we geen telefoon meestal met onbekend of privénummer om ons één of ander abonnement aan te smeren of nog erger nutteloze objecten waarvan de verkoper zeker is dat ik die nodig heb.
Wat de verkoopster betreft, heb jaren in de verkoop gewerkt en ook heel vaak kassa gedaan en ik weet uit ervaring hoe vervelend het is als de verkoopsters net nu jij jouw aankopen wil afrekenen onder elkaar vinden dat dit nu net het geschikte moment is om hun mannen af te kraken of de resultaten van hun kinderen op school te bespreken. Dames-verkoopsters spaar dit voor de middagpauze of in je vrije tijd, winkelende mensen hebben helemaal geen boodschap aan jouw problemen. Gelijk heb je Magda dat je je ergert aan mensen die hun beroep niet met de nodige ernst uitoefenen. Jouw ergernissen zijn de ergernissen van vele mensen.

Gepost door: Mieke | 18-12-14

Reageren op dit commentaar

@ Ik ben dus niet de enige die zich eens flink kan ergeren . Soms laat je het gewoon over je heengaan maar soms is het teveel. Op anderhalve dag kreeg ik drie ergernissen en was het me toch teveel . Het even op papier zetten deed me achteraf een zucht van opluchting slaken, zo van " ik heb het eens afgereageerd". Vandaag was ik in een andere leuke spulletjeswinkel en daar werd ik zeer vriendelijk geholpen en kreeg nog een grote boodschappentas plus een rol inpakpapier gratis toe!! Van klantvriendelijkheid gesproken kan dit wel tellen.

Gepost door: magda | 18-12-14

Reageren op dit commentaar

Gelukkig heb je nog een klantvriendelijke spulletjeswinkel gevonden Magda.

Gepost door: Omaatje | 18-12-14

Reageren op dit commentaar

@Omaatje, is het toch gelukt om hier te geraken? Ik was vandaag in twee winkels op de lippenslaan en de verkoopsters in beide winkels waren héél vriendelijk! Gisteren had ik blijkbaar pech.

Gepost door: magda | 18-12-14

Wel Magda zo was mijn ergernis vandaag in de Delheize, (en veel wachtende met mij) Een vrouw die net aan de beurt was kreeg telefoon op haar gsm, en in plaats van eerst af te rekenen ging ze opzij staan om gemoedelijk te bellen. De kassierster verontschuldigde haar met de woorden" ik mag niets zeggen of ik ben klant onvriendelijk". Iemand heeft het dan gedaan in haar plaats, en de dame in kwestie was nog verontwaardigd ook ze rekende af en was weg.

Gepost door: lilianel | 18-12-14

Reageren op dit commentaar

@Liliane, die dacht alleen op de wereld te zijn zeker ,die pretmadam! Maar als kassierster kan ze toch beleefd vragen of ze eerst wil afrekenen.

Gepost door: magda | 18-12-14

bbbrrr k dacht bij het zien van dat boze vrouwtje, durf ik wel verder lezen :-)
maar je hebt gelijk Magda bij alle drie je punten
aan de telefoon moeten ze ook niet zagen, kunnen ze zelfs niet meer want onbekend neem ik niet op
aan de deur durven er al eens verzekeraars komen of zo, maar die laat ik nooit binnen, als ik wil veranderen van maatschappij dan neem ik wel zelf het initiatief
net zoals met de boekjes, als ik iets wil ga ik wel naar de winkel

Gepost door: fotorantje | 19-12-14

Reageren op dit commentaar

@Antje , aan de deur heb ik hier weinig last van ongenode gasten. Ik woon wat buitenaf in die mensen hun ogen. Maar de laatste tijd hebben ze blijkbaar mijn telefoon ontdekt. Het vervelende is dat ik wel kan zien welk nummer me opbelt maar als er staat er withold is dat een privénummer. Ik zou normaal gezien niet opnemen maar ik heb een paar vrienden die een privé nummer hebben en het zou wel eens zij kunnen zijn die me opbellen. Als Belgacom opbelt dan doen ze dat ook met een privénummer. Op die manier weet je nooit of het "ambetanteriken" zijn.

Gepost door: magda | 19-12-14

Drie ergernissen op een week … daar heb ik ongeveer een uurtje voor nodig, maar ik ben dan ook een hemeltergende zeurpiet. Vandaar allicht dat ik niet van straat raak.

Gepost door: Benjamín | 19-12-14

Reageren op dit commentaar

@Benjamin, ik schrijf wel over een week maar ik bedoel in feite op anderhalve dag. De rest van de week was ergernis-vrij. Ik geloof niet dat je een zeur-piet bent ,maar eerder een pietje-precies. :-)

Gepost door: magda | 19-12-14

De commentaren zijn gesloten.