02-10-15

het afvoerkorfje

 

keuken,spoelbak,afvoerkorfje

Weer een dag achter de rug waarin ik volop in de tuin kon werken. Nog een duwtje en alles ligt er winterklaar bij. Ik ben nog nooit zo vroeg aan geweest. Het enige wat ik straks nog te doen heb is bloembollen planten, maar daar moet ik nog wat voor wachten . Er bloeien nog teveel bloemen.

Wat mij al een tijdje bezighoudt is het feit dat ik de grote spoelbak in de keuken veel nodig heb  om bv die kweeperen, wortelen, appels, postelein ...te wassen. Maar  het water in de spoelbak sijpelt weg . Het afvoerkorfje om te verhinderen dat het water wegloopt en dat je moet aandrukken sluit niet goed meer af. En het korfje van de tweede spoelbak past er niet helemaal op.

Ik was een tijdje terug naar de firma gegaan waar het aanrecht vandaan kwam om een nieuwtje te bestellen. Ze hadden zoiets niet in voorraad en volgens de verkoper  was mijn aanrecht toch zeker 10 jaar oud en dan hebben ze die onderdelen niet meer in voorraad!
Welja mijnheer al twintig jaar zelfs, moet ik die dan uitbreken misschien?  Het moest besteld worden bij de fabrikant van het aanrecht en dat kon wel drie weken duren.

Toen het afvoerkorfje toekwam betwijfelde ik of het zou passen. Ik had het oude meegenomen en het staafje van de nieuwe leek korter dan het oude.  Het was geen probleem zei de man. Ik mocht het terugbrengen. Ik betaalde ongeveer 15 euro ( wat ik wel veel geld vond voor zo'n korfje) en ging naar huis. Het paste wel maar sloot niet goed af en het water liep nog vlugger weg. Ik ging onmiddellijk terug . Maar  ... ik kreeg mijn geld niet terug. Ik kreeg een tegoedbon om bij een volgende aankoop te gebruiken. Ik was hiermee niet akkoord want wat kun je nu kopen in een magazijn van keukens en badkamers voor 15 euro! Hij stelde dan voor om een kuismiddel te kopen om de faience in keuken of badkamer en lavabo en wc's schoon te maken.
Uiteindelijk ben ik buitengestapt met een reinigings produkt dat me 15 euro kostte. In de winkel kun je voor die prijs al verschillende reinigingsprodukten kopen!

Per toeval heb ik deze week een héél goedkoop middel gevonden om het water niet meer te laten weglopen. Een stuk keukenfolie in het afvoergat leggen en dan het afvoerkorfje daar op aandrukken. Waterdicht !!

afvoer.JPG

 

afvoer1.JPG

afvoer2.JPG

 

09:11 Gepost in werken | Commentaren (14) | Tags: keuken, spoelbak, afvoerkorfje |

Commentaren

Goooh.. dat had je nét even wat eerder moeten bedenken hè.. had je 15 euro uitgespaard! Maar van zulke bedrijven krijg ik het echt wel.. niet normaal meer wat een oplichters.. dáár zette ik dus nóóit meer één stap binnen.
Groetjesss!

Gepost door: mizzD | 02-10-15

Reageren op dit commentaar

je hebt dit praktisch opgelost Magda

maar die 15 €, zou mij ook zuur opbreken

prettige dag

Gepost door: willy | 02-10-15

Reageren op dit commentaar

Moesten wij nu alles op voorhand kunnen weten Magda, maar 'n mens vliegt naar de winkel, zou ik ook doen, omdat je het nodig hebt, maar gelukkig heb je toch een goeie oplossing gevonden.
Poetsmiddel voor 15 euro, daar koop ik twee flessen ...... reiniger voor en heb nog wat over, en mijn afwasbak en kookvuur blinken als een spiegel, dat is nu wel echt veel te veel.
Maar kom gedane zaken nemen geen keer zegt het spreekwoord,. Niet meer aan denken, en ga maar lekker in je tuin werken, en ik ga je wortelsoep maken, dus....
groetjesssssssssss

Gepost door: greta | 02-10-15

Reageren op dit commentaar

Goed opgelost!
Mijn blog heeft een nieuwe naam gekregen. Ik had de naam gewoon verandert, en was in de veronderstelling dat, wie op de oude link klikte, gewoon werd doorgestuurd. Maar dit blijkt niet het geval blijkbaar.

Gepost door: Ellen | 02-10-15

Reageren op dit commentaar

Zo je bent bezig geweest om te winterklaar gedaan. Het moest ook gebeuren. Wat heb je mooie bloemen erin staan in de tuin. Och had beter eerder kunnen bedenken met afvoer. Er zijn zoveel verschillende prijzen. Eerst moet eigenlijk uitzoeken waar welke de beste is. Gelukkig had je goedkoper gezien. Het is weer opgelost.
Fijn weekend.

Gepost door: Ferry & Jacqueline | 03-10-15

Reageren op dit commentaar

De praktijken die deze firma toepast zijn niet koosjer, Magda en in strijd met de wetgeving. Iedere klant heeft na een een aankoop 7 dagen de tijd om gekochte goederen terug te brengen . Mensen verplichten om met het geld een andere aankoop te doen is niet toegelaten.
Maar je hebt het probleem met het afvoerkorfje toch maar fijn opgelost.
Groetjes !

Gepost door: Fluwijn | 03-10-15

Reageren op dit commentaar

Goed idee Magda, soms zijn de simpelste oplossingen de beste. Dat zijn vuile streken van die verkopers, inderdaad wat kan je nu kopen met 15 € in zo'n magazijn.
heb ook zoiets tegengekomen in een winkel waar ik mijn fototoestel gekocht heb. Ik bestelde een nieuwe Nikon in het rood. Ik betaalde 300 € voorschot en toen bleek de rode niet meer in voorraad zeiden ze. Ik kon die echter wel ergens anders krijgen wat ik natuurlijk niet aan hun neus heb gehangen maar toch, ik kon ook mijn voorschot niet terugkrijgen maar ook een tegoedbon die 2 jaar geldig was. Heb ze dan maar in ht zwart besteld.

Gepost door: Mieke | 03-10-15

Reageren op dit commentaar

goedkoop opgelost Magda
jammer van het verloren geld, ze zouden een mens er nogal tegen zetten hé

Gepost door: fotorantje | 03-10-15

Reageren op dit commentaar

Toch wreed dat ze uw 15 euro niet gewoon teruggaven, schone reclame!

Gepost door: bea | 03-10-15

Reageren op dit commentaar

@Aan iedereen , het is een bekende en serieuze firma met hoofdzetel in Kortrijk bij wie we indertijd al ons sanitair kochten evenals de keuken toen we bouwden. De service is altijd voortreffelijk geweest zoals oa de waterontkalker die regelmatig werd onderhouden ( en die helaas onlangs na 43 jaar de geest heeft gegeven). Daarom was ik wat uit mijn lood geslagen dat ik mijn geld niet terugkreeg maar tevreden moest zijn met een bestelbon. Je moet dan weten dat ik hooguit een kwartier weg was uit de winkel want ik woon er met de fiets op 5 minuten vandaan!! Misschien had ik beter de hoofdzetel verwittigd maar op zo'n ogenblik denk je daar niet aan.

Gepost door: magda | 05-10-15

Reageren op dit commentaar

Die kun je toch nog wel aanschrijven.. zou ik zeker doen.. niet boos, maar gewoon rustig alles uitleggen en zeggen dat je teleurgesteld bent in de firma. Als ze hun naam een béétje hoog willen houden, zouden ze weleens over de brug kunnen komen met het één of ander.
:-)

Gepost door: mizzD | 06-10-15

Mizzy, daar heb ik ook al aan gedacht. Het is het proberen waard!

Gepost door: magda | 06-10-15

Ik weet wie jij bedoeld Magda, maar zo'n dertig jaar geleden waren ze enkel in Kortrijk nog een kleine zaak, alhoewel de keuze echt super was, , maar wel met heel mooie badkamers enz...Nu zitten ze over geheel België, de stichter is er niet meer, en komen er kinderen in de zaak en dan gaat het soms helemaal de verkeerde kant uit. Jammer want als je kwaliteit wilt is en was ze zeker aan te bevelen. Prachtige dingen waren er toen die tijd, en nu nog, wij hebben daar ook altijd geweest en nu nog, omdat het werkelijk echt kwaliteit was en is.
Laat het niet aan je hart komen, en anders gewoon naar de hoofdzetel bellen, ook daar kopen wij altijd niet in die bijzaken van ze.

Gepost door: greta | 06-10-15

Reageren op dit commentaar

@Greta, ja juist omdat het een serieuze firma is ,viel die reactie van de bediende toch zwaar op de maag. Meestal moet je naar het hoofdkantoor bellen als je iets wil ,maar er is hier vlakbij een magazijn waar je kleine benodigdheden kan kopen of bestellen. Greta is zou wel bellen naar het hoofdkantoor maar ik heb jammergenoeg het betaalticket niet meer en dan sta je ook nergens hè!
Ik heb nog altijd sanitair van deze firma van toen we bouwden!!

Gepost door: magda | 10-10-15

Reageren op dit commentaar

De commentaren zijn gesloten.