26-03-16

Weeral panne.

 

Er zijn weken dat het leven zachtjes voortkabbelt maar er zijn ook weken dat alles in één keer op je afkomt. Deze week was zo eentje. Er was wel elke dag iets.
Het zwaartepunt was natuurlijk dinsdag met de aanslagen in Zaventem en in de metro in Brussel. Het gebeurde niet vlak naast mijn deur maar toch dicht genoeg om de hele dag van slag te zijn. Aanvankelijk wist ik het niet tot de onderhoudsman van de chauffage langs kwam en zei " das toch erg hé wat er in Brussel gebeurt"

zn5yec.gifToen ik de TV openzette zag ik wat hij bedoelde en vlak erop liep het nieuws binnen dat er ook een ontploffing was in de Metro in Brussel. Het eerste moment weet je niet goed wat denken, maar als je dan begint te realiseren dat een paar mensen op een paar minuten tijd het leven van zoveel onschuldige slachtoffers heeft vernietigd en zoveel families in een ontzaglijk verdriet stortten, dan vraag je je echt af "waarom". Meer woorden wil ik er niet aan besteden want zoals ik eerder al schreef, het maakt me woordeloos en laat mij achter met een groot gevoel van machteloosheid . Het is altijd iemands geliefde, kind ,ouder ,vriend(in) wier leven bruusk is gestopt.

Die gebeurtenissen maakten dat ik ook niet zoveel zin had om hier over mijn dagelijks leven te vertellen. 
Ook al omdat ik even niet op internet geraakte en eveneens geen TV had.
Wat denk je dat er weeral gebeurd is? Inderdaad opnieuw een serieuze panne. En die panne was echt niet bij mij alleen. Dat heb ik achteraf vernomen van vrienden. Zowel Proximus als Telenet lieten ons in de steek. De hele dinsdag was er geen vuiltje aan de lucht en 's avonds sloot ik alles gewoon af, de TV en de PC.

television-panne-obsolescence-programmee.jpgWoensdagmorgen stond ik op en dacht, ik kijk nog even of er nieuwe verwikkelingen zijn. Bij het laatavond nieuws had de nieuwslezer als afscheid gezegd dat er de volgende morgen extra nieuwsuitzendingen zouden zijn. 's Morgens ben ik geen TV kijker maar een krantenlezer, deze keer zette ik toch de TV aan.
Maar toen ik de knop indrukte zag ik even de nieuwsuitzending en plop alles viel uit. " Geen signaal" kwam er op het scherm. Ik zag dat er verschillende verklikkerlichtjes op de zendertjes niet werkten. Ik wist al hoe laat het was, alleen hoopte ik  met de procedure te overlopen waarbij je een nieuwe start kunt  maken dat het in orde zou komen. Dat lukt dikwijls maar deze keer niet. Dan maar afwachten want bij de vorige pannes startte alles weer vanzelf op na een  paar uurtjes geduld. Deze keer echter niet.
Ik belde Proximus op en na wat toetsen indrukken en na het berichtje dat er onvoorziene storingen waren op de lijn ( dat bericht komt er sedert de serieuze pannes door de werken aan de A11) kreeg ik een héél lieve mannenstem aan de lijn. Echt waar, ik smolt bijna van die mooie stem innocent.

Toen ik hem vertelde dat het nu al de derde maal op korte tijd was dat alles uitviel zowel TV als internet en b-box3.jpgzelfs eens de elektriciteit plus de telefoon. Het kwam telkens na een paar uren geduld vanzelf weer in orde( dat zeiden ze toen aan de telefoon " even geduld, we zijn op de hoogte en werken eraan"). Maar deze keer kwam het na een hele voormiddag niet in orde.
Ik hoorde hem zuchten:" Ik vrees dat de zender die panne nu niet heeft overleefd. Ik geef u een ticket nummer en daarmee moet je naar de proximus winkel om een digibox3 en een nieuwe wifi bridge. Het is een nieuwere uitgave dan deze die je nu hebt en je moet het zo en zo installeren. Ik zuchtte ook eens en toen zei hij " ik bel je over een paar uur terug en zal je helpen, moest je het niet voor elkaar krijgen"

Wi-Fi-Bridge-trio.pngEenmaal terug met de apparaten begon ik aan het knutselwerk. Samen met Sébastien ( want er was twee dagen geen school voor hem)probeerden we al die kabels goed te verbinden. Maar we kregen de TV niet aan de praat, internet was wel al oké.

Geloof het of niet de man van Proximus belde effectief terug en hielp me verder tot alles in  orde was. Ik moet in elk geval goed onthouden wat er me bij een volgende panne te doen staat om de TV terug aan de praat te krijgen. Een kleinigheid was het, maar je moet het weten hé! Het enige minpunt aan dit alles was dat ik de wifi bridge moest betalen. De vorige dateerden
van 2008 en vielen ruimschoots buiten garantie . Behoorlijk lange tijd meegegaan, denk ik dan.
Ik heb de man héél hartelijk bedankt en hem een mooi Paasweekend toegewenst. Hij wenste me ook een fijne Pasen toe. En ik voegde er nog aan toe " tot een volgende keer misschien" waarop hij in een lach schoot. Ja ,dat kan toch best met al die pannes van de laatste tijd wink.

De rest van de week moet wachten tot na Pasen!



Vergeet het niet : het zomeruur gaat morgen in!

16240-spring-forwards-cat-polka-dots.jpg

 

Commentaren

Wat een ellende.. en door de panne die door een ander veroorzaakt hebt, heb jij nog kosten ook! Lang meegegaan inderdaad, maar het dééd het eerst nog.. dus zou ik toch proberen het vergoed te krijgen hoor.. die grote bedrijven zijn toch zeker wel verzekerd voor dit soort dingen?
Groetjess!

Gepost door: mizzD | 26-03-16

Reageren op dit commentaar

@Mizzy, dat ga ik proberen hoor ! Maar ik geraak er niet,de lijnen zijn te druk bezet in deze paasperiode..

Gepost door: magda | 26-03-16

Oeps.. ' die door een ander veroorzaakt wérd' moest dat zijn natuurlijk.
En gróót gelijk dat je het gaat proberen te laten vergoeden hoor.. je hebt de ellende al, je zou ook de kosten niet hoeven hebben!

Gepost door: mizzD | 27-03-16

altijd vervelend Magda

prettige paasdagen gewenst

Gepost door: willy | 27-03-16

Reageren op dit commentaar

@Willy, voor jou ook fijne paasdagen!
Niet alleen vervelend maar het kostte me een ferme inspanning en nog geld ook!

Gepost door: magda | 27-03-16

Ik denk dat je heel goed verwoordt wat velen voelen bij wat zich vorige dinsdag in Zaventem en Brussel afgespeeld heeft.
Amai, technisch loopt het bij jou thuis precies verkeerd.
Maar weet je, met die gebeurtenissen van afgelopen dinsdag kan ik alles anders relativeren.
Veel mensen zeiden: "Jij had wellicht ook moeite om thuis te geraken".
Het antwoord is: "Ja", maar what the heck, ik ben thuis geraakt.
Niet iedereen kon dat zeggen.

Gepost door: pieterbie | 27-03-16

Reageren op dit commentaar

@Pieterbie, ik maak van zo'n pech geen drama ,daar help je jezelf niet mee vooruit. En dergelijke pech is te verhelpen, maar wat dinsdag is gebeurd is voor velen een eindpunt geworden. Dan zinkt het ongemak om thuis te geraken of het ongemak dat je geen TV of Internet hebt in het niets.

Gepost door: magda | 27-03-16

zo ambetant als iets niet werkt

de bakjes van proximus heb ik ook moeten vervangen
tv viel steeds weg, k moest dan de priese uittrekken en het werkte weer, maar als je dat zo constant moet doen dan is de helft van wat je wil volgen weg
de technieker heeft het hier gelukkig zelf gedaan toen die kwam kijken naar het probleem

Gepost door: fotorantje | 28-03-16

Reageren op dit commentaar

@Antje, er zijn nu al drie pannes na elkaar geweest en het lag echt niet aan de PC of de TV. Deze keer waren de bakskes stuk en kreeg ik een nieuwe zender en ontvanger maar moest wel betalen omdat de garantie periode van de vorige al lang verstreken was. Minder prettig natuurlijk.

Gepost door: magda | 28-03-16

Altijd fijn Magda als je iemand aan de lijn hebt die daar niet als een robot achter zijn pc zit maar er ook zijn werk van maakt om de mensen aan de ander kant daadwerkelijk te helpen. Hoop voor jou dat je nu terug voor lange tijd gered bent. Heel fijne paasmaandag gewenst.

Gepost door: Mieke | 28-03-16

Reageren op dit commentaar

@Mieke, met zo een vriendelijke stem aan de andere kant van de lijn en de daadwerkelijke hulp deed al vlug vergeten wat er gebeurd was. Vandaag kreeg ik een telefoontje van met een vragenlijstje of ik tevreden was met de tussenkomst. Wat denk je dat ik geantwoord hebt, ;-)

Gepost door: magda | 28-03-16

De commentaren zijn gesloten.